Outbound Medewerker

Outbound Medewerker

Nederland Isoleert Amersfoort

Wat is vereist?

  • MBO werk- en denkniveau
  • Assertief en niet bang om te bellen
  • Goede beheersing Nederlandse taal
  • Klantgericht, geduldig en commercieel
  • Woonachtig binnen een straal van 25km rondom Amersfoort

Wat krijg je?

  • €12,- bruto p/u
  • 12 tot 40-urige werkweek
  • 25 vakantiedagen
  • Diverse roostervrije dagen (cao Bouw&Infra UTA-medewerkers)
  • Diverse doorgroeimogelijkheden

Wat doe je?

  • 10% Intern overleg
  • 20% Administratie
  • 70% Leads benaderen

Deze vacature is gemaakt op basis van gesprekken met medewerkers in de functie. Zo krijg jij een realistisch beeld van de baan.

Stel direct een vraag

Vacature

Als Outbound Medewerker bij Nederland Isoleert ben je verantwoordelijk voor het benaderen van potentiële klanten die interesse hebben getoond. Dit kan gebeuren via moederbedrijf Essent of de algemene mailbox, maar gebeurt voornamelijk via vergelijkingssites of ingevulde antwoordkaartjes die retour zijn gestuurd via de post.

Op vergelijkingssites zijn vooral relatief jonge bewoners te vinden, die hun contactgegevens daar achterlaten. Jij belt ze vervolgens op en plant een adviesgesprek in. Mochten ze hun interesse verloren zijn, dan is het aan jou om Nederland Isoleert te verkopen en alsnog te proberen een afspraak in te plannen. Je hebt toegang tot de agenda's van de experts binnen de organisatie en werkt met een automatisch plansysteem. Ook plan je vervolgafspraken in voor de uitvoering zodra een klant de offerte heeft getekend.

Daarnaast verstuurt Nederland Isoleert regelmatig folders of brochures naar woonwijken waarin woningen uit een bepaald bouwjaar staan die vaak slecht geïsoleerd zijn. Soms vullen mensen het bijbehorende antwoordkaartje in als ze interesse hebben of meer informatie willen; dit zijn meestal oudere mensen. Met deze doelgroep steek je het eerste contactmoment anders in dan bij de doelgroep die via een vergelijkingssite bij Nederland Isoleert terecht is gekomen. Hoe dan ook: je probeert een 'nee' of enige twijfel altijd om te zetten in een 'ja' door je commerciële vaardigheden in te zetten.

Tussendoor houd je je administratie bij, bijvoorbeeld door oude leads uit het systeem te verwijderen of een laatste mail naar klanten te sturen die (nog) niet hebben gereageerd.

Als je het leuk vindt om veel te bellen en je aan te passen aan degene die je aan de lijn hebt, en je het niet erg vindt dat potentiële klanten zaken soms verkeerd hebben begrepen en je dit rustig (opnieuw) uit moet leggen, dan is dit een baan voor jou.

Werkweek

Outbound Medewerker

Op een leuke dag ben je veel afspraken aan het inplannen voor de experts, wat voldoening geeft.

Op een mindere dag komen er weinig nieuwe leads binnen via vergelijkingssites. Dan kun je dus niet veel meer dan de 'oude voorraad' leads (opnieuw) bellen of mailen, en voicemails inspreken.

  • 08:00
  • 09:00
  • 10:00
  • 11:00
  • 12:00
  • 13:00
  • 14:00
  • 15:00
  • 16:00
  • 17:00
    • Preshift
    • Lunch
    • Contact met leads documenteren
    • Overleg afdeling Uitvoer
    • Offertes invoeren in systeem
    • Leads benaderen
    • Leads benaderen
    • Leads benaderen
    • Lunch
    • Overleg Inbound (Sales) Medewerker
    • Oude leads bellen
    • Oude leads bellen
    • Contact met leads documenteren
    • Leads benaderen
    • Leads benaderen
    • Lunch
    • Preshift
    • Overleg Expert
    • Contact met leads documenteren
    • Offerte invoeren in systeem
    • Leads benaderen
    • Leads benaderen
    • Vrije dag

Voorbeeld uit de praktijk

Je belt een lead op en komt erachter dat hij niet helemaal juist geïnformeerd is over Nederland Isoleert. Hoe pak je dit aan?

De lead is via een vergelijkingssite bij Nederland Isoleert terechtgekomen. Daar heeft hij gelezen dat jullie offertes per mail versturen, terwijl jullie juist altijd langsgaan bij de bewoner(s) om de offerte door te nemen. De lead is daar enigszins verbaasd over en geeft aan dat dit niet vermeld stond op de vergelijkingssite. Hij had dus andere verwachtingen, en die moet je nu recht zien te zetten. Allereerst toon je begrip en geef je aan dat je de frustratie en verwarring begrijpt. Daarna leg je uit waarom jullie het belangrijk vinden om de offerte bij bewoners thuis door te nemen, bijvoorbeeld door te benoemen dat experts op afstand niet kunnen zien of de kruipruimte vervuild is. Door dit duidelijk uit te leggen, zorg je ervoor dat de lead goed begrijpt hoe het isolatieproces werkt. Uiteindelijk gaat de lead overstag en wil hij alsnog een adviesgesprek inplannen, en daar doe je het voor.

Groeipad

Outbound Medewerker

Werken bij Nederland Isoleert

Nederland Isoleert is een isolatiebedrijf dat actief is in de particuliere markt. De organisatie is opgericht in 2012 en isoleert sindsdien al ruim 50.000 woningen. Dat aantal groeit dagelijks: we zijn een van de grootste spelers in de markt. Ons doel is om binnen tien jaar alle huizen in Nederland geïsoleerd te hebben. Hiermee willen we bijdragen aan de duurzame wereld van morgen, waarin we slimmer omgaan met energie en minder afhankelijk zijn van fossiele brandstoffen.

Nederland Isoleert is sinds 2017 een dochteronderneming van Essent, daarnaast werken we intensief samen met Milieu Centraal. Samen gaat verduurzamen immers een stuk sneller. Wij krijgen er energie van om Nederland bewust te maken van alle voordelen die isolatie met zich meebrengt.

  • Hoofdkantoor in Amersfoort
  • Locaties in Herten en Den Dungen
  • 130 werknemers
  • Gem. leeftijd 28 jaar
  • 18% / 82%
  • Business casual (kantoor) en bedrijfskleding (buitendienstfuncties)
  • Thuiswerkmogelijkheden

Collega's

Jeroen de Groot - Isolatiemonteur

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
Ik had al ervaring met isoleren en gevelconstructie, dus het was een goede match met Nederland Isoleert.

Wat was je vorige baan?
Zzp'er in dak- en gevelconstructie.

Wat doe je in je vrije tijd?
Reizen, sporten, luchtvideo- en fotografie.

Nico Nahuijsen - Isolatie-expert, afdeling Sales

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
Een oud-collega tipte mij en vertelde hoe gaaf het werk was dat hij deed. Nadat ik een dag met een collega had meegelopen, was ik overtuigd: dit wil ik ook doen!

Wat was je vorige baan?
Producer bij Leo de Haas TV Producties.

Wat doe je in je vrije tijd?
Klussen, netflixen en leuke uitstapjes maken met het gezin.

Sophie ten Velde - Senior outbound customer care

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
Ik kwam hier werken vanuit de horeca. Ik ben begonnen op de Outbound afdeling en in anderhalf jaar tijd ben ik doorgegroeid naar de functie Teamlead Customer Care. Een enorm mooie uitdaging die ik met veel plezier uitvoer!

Wat was je vorige baan?
Zelfstandig werkend kok.

Wat doe je in je vrije tijd?
Drankjes met vrienden.

Interessante baan?